FANDOM

Yunanistantopu (ya da Hellastopu) güneydoğu Avrupada bulunan ve NATOtopu ve ABtopu üyesi olan bir ülketopudur. Ekonomik krizler Yunanistantopu'na zor zamanlar vermektedir.

BORÇLARINI ÖDE!!!!

-Almanyatopu

Tarihi

Antik zamanlarda, Yunanistantopu filozoflar, matematikçiler, heykelciler ve mimarlar için çok iyi bir yerdi.

Antik Yunanistantopu olimpiyatları, demokrasiyi ve Yunan dilini icat etti. Ünlü Spartatopu'da Yunanistan'dan geliyor! Sonunda Antik Romatopu onu işgal etmiştir, eski gücüne sahip olamamıştır.

Yunanistantopu 1829'da Edirne Antlaşması ile Osmanlıtopu'ndan bağımsızlığını kazanmıştır.

1.Dünya Savaşı'nda Müttefikler'e katılmıştır ve Anadolu'dan toprak almıştır. Sevr Antlaşması kabul edilmeyip Kurtuluş Savaşı başlayınca Ankaratopu yakınlarına kadar ilerlemiştir, Ege ve bazı Akdeniz kıyılarını ele geçirmiştir. Büyük Taaruz başlayınca Anadolu'dan kovularak suya dökülmüştür. Mudanya Ateşkes Antlaşması'nı imzalayarak Türk-Yunan savaşı ve aynı zamanda Kurtuluş Savaşı'nı sona erdirmiştir.

1940'da, İtalyatopu Yunanistantopu'ndan biraz toprak almayı istemiştir. Yunanistantopu İtalyatopu'nu yenmekte olduğu için Nazitopu savaşa müdahale etmek zorunda kaldı. Yunanistantopu 1944'te Mihver güçleri geri çekildiğinde özgür kalmıştır.

Yunanistantopu sonra BMtopu ve ABtopu'na katılmıştır.

Also on FANDOM

Random Wiki