FANDOM

Ne mutlu Türküm diyene!

-Mustafa Kemal Atatürk

Türkiyetopu, nam-ı değer Büyük Kebab ya da Ana Kebab, Anadolu, Asya, Doğu Trakya ve Orta Doğu bulunan bir ülketopudur. Genelde erkek olarak gösterilir. Azerbaycan-icon Azerbaycantopu'nun kardeşidir.

Islam-icon Müslümanlara kebap denilmesinden nefret eder. Sadece Türklere kebap denilmesinden hoşlanır. (Azerbaycan-icon Azerbaycantopu, Kuzey Kıbrıs-icon Kuzey Kıbrıstopu vb.)

Turantopu'nu oluşturmak için Türkleri birleştirmek ve ABtopu'nda ki Ural-Altay dilini kullanan Ural-Altay ailesini birleştirmektir. (Estonya-icon Estonyatopu, Finlandiya-icon Finlandiyatopu, Macaristan-icon Macaristantopu, Kuzey Kore-icon Kuzey Koretopu Güney Kore-icon Güney Koretopu ve tabi ki Moğolistan-iconMoğolistantopu) Ve şarkı çevirmede hiç başarılı değildir.

Kişiliği

Türkiyetopu uzun zamandır orta doğudan gidip barışçıl bir ülke olmak istiyor.

Türkiyetopu kendisine Arap denildiğinde çılgına döner. Muhteşem Turantopu'nun kurucusudur, Türkiyetopu İran-icon İrantopu'nun füzelerini ve orta doğudaki genel gücünü kıskanır ama ondan uzaklaşır.

Karabağ ihtilafında İran-icon İrantopu'nun eylemlerinden dolayı İran-icon İrantopu'na kin besliyor. Türkiyetopu ayrıca, 19 büyük ekonomiye sahip ülkelerle AB-icon ABtopu'nun oluşturduğu grup olan G20 üyesidir.

Türkiyetopu ayrıca Şükran Günün'den de geçerli bir sebep yüzünden nefret eder. Çünkü onun kuruluş günüde yani 29 Ekim'dedir.

Türkiyetopu genellikle "agresif ve milliyetçi" olarak tanımlanır çünkü bir sürü ülketopuna karşı saldırmıştır. Savaş tarihine iltifat edenlere karşı yumuşak ve sevecen davrandığı görülür.

Türkiye topu milliyetçiliği bu kadar hızlı almaya meyillidir ve bu yüzden sıklıkla tarihi argümanlara atlar. Bu, Kürdistan-icon Kürdistantopu, Ermenistan-icon Ermenistantopu, Sırbistan-iconSırbistantopu, Yunanistan-icon Yunanistantopu ve Gürcistan-iconGürcistantopu'nda görülebilir. Ve şimdi, Türkiye AB-iconABtopu'na 50 yıldır katılmayı planlıyor ancak artık istemiyorum.

Türkiyetopu AB-icon ABtopu'na katılamadı. Ama Avrupa'daki şehirleri Edirnetopu, Kırklarelitopu, Tekirdağtopu ve İstanbultopu'dur.

Tarihi

Osmanlıtopu 1. Dünya Savaşı'nı kaybettiğinde ve işgalciler Anadolu'ya girdiğinde, Osmanlıtopu Sevr Antlaşması'nı kabul ediyordu. Mustafa Kemal Atatürk'ün silah arkadaşları ve askerleri bunu kabul etmedi ve Ankara Hükümetitopu olarak Kurtuluş Savaşı'nı başlattı ve işgalciler ile savaştı, 7 düşmanı yerle bir etti. Anadolu'yu İngilizler, Fransızlar ve diğerlerinden kurtardıktan sonra Büyük Taaruz'u başlatıp Yunanları denize döktü. Yunanlar yenilgiden sonra Mudanya Ateşkes Antlaşması'nı imzaladılar ve Kurtuluş Savaşı sona erdi. Türkiye Cumhuriyeti ilan edildi, saltanat kalktı. Mustafa Kemal Atatürk ilk cumhurbaşkanı oldu.

1939'da İskenderun Sancağı'nın Fransatopu'ndan bağımsızlık ilan etmesi sonucunda Hatay Devletitopu kurulmuştur. 29 Haziran 1939'da Hatay Devleti Millet Meclisi'nin kararı ile Hatay Türk topraklarına katılmıştır ve 81. il olmuştur.

20 Temmuz 1974'te Kıbrıslı Türkler'e işkence yapıldığını duyunca harekat başlattı ve 14 Ağustos 1974'te Türk Birlikleri Lefkoşatopu'na girdi. Kıbrıs'ı ikiye böldü ve Kuzey Kıbrıstopu'na bağımsızlık verdi ama Kuzey Kıbrıstopu sadece Türkiyetopu tarafından tanınıyor. Bu tarihten sonra Kuzey Kıbrıstopu Türkiyetopu'nun oğlu olmuştur.

İlişkiler

Aile

Linkler