FANDOM

Romatopu, İtalyatopu'nun başkentidir, ve bir zamanlar SPQRtopu başkentiydi.

Tarihi

İlk başta 2toplar bölgeye yerleşti ve İtalik Kabilelere dönüştü. En büyük İtalik kabileden biri Latintoplarıydı. Latintoplar Roma şehrini kurdu, Roma, Tiber nehri boyunca M.Ö. 753'te doğdu ve Roma krallığını, modern batı-orta İtalya'da başlattı.

Bir noktada, M.Ö. 509'da, Romalılar krallara güvenmedi ve krallıklarını bir cumhuriyete bıraktı. Daha sonra, Roma, Etrüsktopuyla rekabet oldu ve Başkent Rometopu ile birlikte İtalyan yarımadasında genişledi. Rometopu sonunda Yunan mimarisini ve fikirlerini çaldı.

Roma Cumhuriyetitopu, M.Ö. 27'de bir imparatorlukla yer değiştirildi; Roma, Roma İmparatorluğutopu'nun başkenti oldu; Romatopu, Akdeniz, Avrupa, Afrika ve Asya'da büyük toprak sahiplerine sahip bir imparatorluk oldu. Roma imparatorlarının merkezi oldu. Daha sonra Romatopu Hristiyanlığa geçiş yaptı, artık batı uygarlığının doğum yerlerinden biri olarak görülüyor.

Ortaçağ'ın başlangıcını işaretleyen SPQR'nin Düşmesi'nden sonra MS 754 yılında Papalık Devletleri kurulana kadar Roma Ostrogothic Krallığıtopu, Bizanstopu ve Lombards Krallığıtopu tarafından işgal edildi.

Papalık Devleti'nde Roma, Papa'nın ve Katolik Kilisesinin oturduğu yerdi ve Avrupa'da büyük bir gücü vardı. Roma, ilk önce İtalyan Rönesansının en önemli merkezlerinden biri oldu ve ardından Barok üslup sanatının doğum yeri oldu.

1871'de Roma, İtalya Krallığıtopu'nun başkenti oldu ve 1946'da İtalyan Cumhuriyeti'nin başkenti oldu. Roma şimdi dünyada bir şehir ve dünyanın en çok ziyaret edilen şehirtoplarından biridir.

Galeri

Yakında

Also on FANDOM

Random Wiki