FANDOM

Polonya, internet karikatür serisi Polandball'ın ana kahramanıdır. Polonya'da herşey ters olduğu için, Polonya uzaya çıkamaz. Vodka, Polonya'da bulunmuştur ve sonra Rusya'ya sıçramıştır.

Bu karaktere genellikle diğer ülketopları tarafından zulmedilir. Genellikle, kendisi Büyük Britanya'nın tesisatçısıdır, çünkü gerçek hayatta birçok Polonyalı Büyük Britanya'da yaşar.

Karikatürde Polonya'daki herşey ters olduğu için görünüşü Endonezyatopu ve Monakotopu ile aynıdır. Bunu çözmek için Endonezyatopu genellikle bir Asya şapkası veya songok ile çizilir ve Monakotopu'da güneş gözlükleri ile çizilir.

Polonyatopu İkinci Dünya Savaşı'nda Nazi Almanyasıtopu'ndan müttefikler tarafından kurtarıldığı için ABDtopu ve diğer müttefikler ile arkadaştır.

Tarihi

Polonya'nın topraklarında ilk yerleşim, bir batı Slav kabilesi olan Civitas Schinesghe tarafından yapıldı, 9. yüzyıl civarlarında. MS 966'da bu kabile kendi topraklarının kontrolünü aldı ve bir krallık oldu. Bu devirde, Polonyalılar Slav inançlarına inanmayı bıraktılar ve Katolik olmaya başladılar.

Orta Çağlarda, Tetonik Şövalyeler tarafından yapılan haçlı seferlerinde yer aldı. Bu haçlı seferleri Nors ve Novgorodyan putperestlere karşı yapılmıştı.

1569 yılında, Polonya sonunda Büyük Litvanya Dükkalığı ile bir kişisel birliğe girdi. Bir süre sonra, bu iki ülke tamamen birleşti ve yeni bir ülke doğdu:Polonya-Litvanya Topluluğu oluştu. Bu, doğu Avrupa'daki en güçlü ülkeydi.

Polonya-Litvanya, baltık toprakları fethetti ve Osmanlı'ya karşı bir savaş kazandı. Ancak, bu savaşlar Polonya-Litvanya'yı daha zayıf yaptı ve Kutsal Roma İmparatorluğu, Rusya İmparatorluğu ve Avusturya İmparatorluğu tarafından seferler Polonya-Litvanya'ya karşı düzenlendi. 3 sefer sonucu, Polonya-Litvanya tamamen yok oldu.

1806 Yılında, Napolyonik Fransatopu Prusya'yı kuşatmaya başlayınca Büyük Varşova Dükkalığını kendisine yardım etmesi için yarattı. Sonra bu kuklayı Rusya'ya verdi. Rusya bu kuklayı kendi topraklarına kattı.

1914 yılında, Alman İmparatorluğu Rusya'yı kuşatmaya başlayınca Polonya'yı bir kukla olarak yarattı. Ancak bu Kukla kontrolden çıktı ve savaşı Almanya'nın kaybetmesinden sonra bağımsı hale geldi ve biraz toprak aldı.

1939 yılında, Almanya ve Sovyetler birliği Polonya'yı kuşattı. Sovyetler, fethettiği toprakları tamamen kendi topraklarına kattı ama Almanya, savaşı kaybetmesi sonucu yine Polonya'ya toprak kaybetti.

1989 yılında, Varşova Birliğinin dağılması sonucu Polonya bağımsız hale geldi ve komünizmi bıraktı.

...

Also on FANDOM

Random Wiki