FANDOM

Osmanlı Topları, Kayı Kabilesi'nin lideri Ertuğrul Bey öldükten sonra kuruldu ve oğlu Osman Bey, kendisini lider olarak ilan etti ve Osmanlı topunu kurdu. Osman Bey; milleti geliştirdiğini ve hoşgörülü olabilmek için Anadolu'da ünlü kıldığını ve ayrıca ticarete çok yatırım yaptığını söyledi. Osman Bey öldükten sonra Orhan Bey iktidara geldi. Orhan, diplomaside çok başarılıydı ve kraliyet evlilikleri ile Beylik'lerin bir çoğunu ekmeyi başardı. Ardından Osmanlı topu batıya doğru genişlemeye başladı. Karesitopu'nu fethetti ve büyük donanmasını ele geçirdi. Orhan, Bizans'taki Güney Bizans Topu'nda isyancı isyancılardan yararlandı ve Gelibolu'daki kaleyi de içeren isyancıların kontrolünü ele geçirdi. Bununla birlikte, saldırının Bizans topuna geri çevrilmesini, böylece onlarla olan ilişkilerin boşa gitmesini düşünüyordu.

Osmanlı İmparatorluğu, Anadolu'da kalıcı konumunu ilan ettikten sonra diğer tüm Beyliklerin tahtı fethedilmiş ve miras kalmış, aynı zamanda toprak anlaşmazlığı nedeniyle Sırp İmparatorluğu ve Bizans imparatorluğuyla savaşmış ve batı yönünde genişlemiştir. Osmanlı topları Yunanistan'ın Arnavutluk'unu ele geçirdi; 14. yüzyılın sonuna kadar Sırbistan ve Bosna'yı işgal etti. Bununla birlikte, Timurtopu bunu sevmedi. Osmanlı topunu kıskandı ve kendisi için Anadolu'yu istedi. Bu sebeple Osmanlı topuna savaş ilan etti ve onu mağlup etti. Osmanlı topunun padişahı Yıldırım Bayezid yakalandı. Taht anlaşmazlığından ötürü "Fetret Devri" olarak bilinen 12 yıllık bir iç savaş başladı. Bittikten sonra, birçok ülke kendi bağımsızlığını kazanmış olmasına rağmen, Osmanlı topu gücünü arttırmaya başladı. Bir süre Osmanlı Topları, Anadolu'daki küçük bağımsız Beylikler'i fethetti ve genişlemeyi durdurdu. Bununla birlikte, 1451'de II. Mehmed, "Dünya'nın Arzusu Kenti'ni almak için hazırlık yapmaya başladı, Konstantinepolistopu. II. Mehmed, 1453'te Bizanstopu'nda herkesi bitirmek için savaş ilan etti. İstanbul'u fethetti ve her yönden genişlemeye başladı. Önce bütün Anadolu'yu yeniden ele geçirdi; İkincisi, Sırbistantopu ve Bosnatopu'nu ele geçirdi; Üçüncüsü, Romanyatopu, Moldovatopu ve Kırım Hanedanı'nı işgal etti.

Osmanlı Topları, Memluktopu'nu Selim tarafından işgal ettikten sonra gücüyle uygar dünyanın geri kalanına egemen olan bir süper güç oldu. Afrika'da hızlı genişleme başladı ve Macaristan Krallığıtopu neredeyse tamamen fethedildi. Osmanlı topu Macaristan'ı fethettikten sonra durgunlaşmaya başladı ve 1683'te Büyük Türk Savaşı'na kadar tüm Avrupa'ya egemen olmaya devam etti. Avrupa, 1683'te 2. Viyanatopu Kuşatması'nı başarısızlığa uğrattıktan sonra,bunu Osmanlıyı Balkanlar'dan çıkarmak için mükemmel bir fırsat olarak gördü. Avrupa'nın tümünden oluşan kutsal lig kuruldu (Portekiz topu ve İsviçre topu hariç). 1699 yılına kadar savaştılar, Osmanlı topunu vazgeçtirdiler ve Macaristan'ın eski topraklarını Avusturya İmparatorluğutopu'a geri vermeye karar verdiler. Ve her bir bölgesini tek tek kaybetmeye başladılar.

1800'lü yıllarda ve 1900'lerin başında Balkanlar yeniden bağımsızlığa başladı. Balkanlar ona kin kesti ve onu kaldırmak istedi. Yıllarca süren gerilemenin ardından, 1915'de Osmanlı Topbaşısı, eski ihtişamını ve topraklarımı kazanmak istedi ve bunu yapmak için mükemmel bir fırsat gördü. Alman İmparatorluğutopu I. Dünya Savaşı'nı kazanıyordu. Osmanlıtopu, ona katılmaya ve kendisinden "çalınan toprakları geri alma" kararı aldı. Başarıyla İngilizlere Karşı Gelibolu Muharebesini kazandı, ancak Sina ve Basra'da başarısız oldu. Alman İmparatorluğutopu

'nun İngilizlere karşı ona destek verdiği Osmanlı topunu iyi geçecekti. Ancak 1917'de Orta Güçler'e bir felaket oldu. Alman İmparatorluk Topluluğu, Meksikatopu'na Merkezi İktidarlara katılmaları durumunda Amerika'dan çaldığı Meksikatopu'nun topraklarını geri almasına yardım edeceğini söyleyen bir mektup gönderdi. Ancak mektubu İngilizler tarafından ele geçirildi ve Washington D.C'ye yönlendirildi. Bu, ABDtopu'nun Batı Cephesine 4 milyon gönüllü göndermesine neden oldu ve Almanya'yı umutsuz bir konuma getirdi. Bundan istifade eden BKtopu, Arnavutluktopu, Makedonyatopu, Sırbistantopu ve Bosnatopu'ı istila etti. Avusturya-Macaristan, Bulgaristan ve Osmanlı Topları teslim oldu. Alman İmparatorluğutopu çatışmayı sona erdirmeye karar verdi ve koşullu olarak teslim oldu.

Fakat 13 Kasım 1918'de İngilteretopu ve Yunanistan Krallığı, İmparatorluğun başkenti olan İstanbul'a yerleşti ve işgal etti. Osmanlı meclisi kaldırıldı ve imparatorluğun yerini Büyük Millet Meclisi Hükümeti aldı ve 621 yıllık ihtişamını sona erdirdi.

Also on FANDOM

Random Wiki