FANDOM

Facebook swastika

Nazi Almanyasıtopu veya Üçüncü Reich,1933-1945 yılları arasında Almanya'da hakim olan ülketopudur. İkinci Dünya Savaşı sırasında işgalci bir politika sergileyip birçok ülketopunun nefretini kazanmıştır.

1933'te mutlak önderi / Führer Adolf Hitler ve Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (Nazi Partisi ya da NSDAP) tarafından kurulan bir milliyetçi diktatörlüktü. Hitler, birçok insandan nefret ederdi, ancak en çok nefret ettiği tür Yahudilerdi. Yahudilerin tüm Almanya sorunlarının sebepleri olduğuna inanıyordu. Ayrıca, Almanya'nın Birinci Dünya Savaşı'nı kaybetmesine neden olduklarına inanıyordu, ki bu da hiçbir kanıta dayanmıyordu. Aynı zamanda Çingeneler, Slavlar, Katolikler ve homoseksüeller gibi komünistlerden de nefret ederdi. İdeal Nazi ütopyası, Alman kökenli olan herkesle ırkçı bir hiyerarşiydi.

Faşizm, egemen olan Aryan ırkının bir parçası olarak Almanlarla ilgiliydi. Faşizm, Nasyonal Sosyalizm'dir ve hem uluslararası sosyalizmin hem de serbest piyasa kapitalizminin bir varyantıdır. Nazi rejimi dünyayı Aryan dünyası yapmak istedi. Bununla birlikte, yalnızca Almanlar aryan ırkı değildi, kuzeyli halk da Aryan olarak görülüyordu. Irksal ve etnik mükemmelliği istediler. İnancın aksine, Nazizm de İslam'ı ancak Yahudiler ve Katolikler kadar itiraz etti.

O, Aryan yarışına ya da herkesten üstün Alman kökenli insanlara inandı. Doğduğunda, kaçınılmaz savaşa hazırlanmaya başladı. Düşmanın kalplerine korku salacak öylesine güçlü mü güçlü bir ordu inşa etmeye başladı. Ayrıca, ülkesinde var olan bütün düşmanlarını, genelde "toplama kampları" olarak adlandırılan soykırım kampları yaparak, Gestapo adı verilen gizli bir polisle birlikte Yahudileri toplamaya çalıştı.

Ölüm kamplarında gerçekten başarılıydı. Dünyaya hakim olmak için arkadaşlarına ve daha da önemlisi müttefiklere ihtiyaç duyuyordu. Onun gibi faşist olduğu için İtalya Krallığıtopu ile arkadaş oldu. İtalya tam anlamıyla en iyisi olmasa da çok kötü değildi. Ayrıca Japon İmparatorluğutopu ile arkadaş oldu; çünkü son derece güçlü tehditler ve güçlü saldırılar yapabilirdi. Güçlü bir imparatorluk olarak ilk hareketi, diğer Alman devletlerini ve daha sonra Avrupa'nın çoğunu geri işgal ederek başladı. (Avusturya, Çekoslovakya, Polonya, Danimarka, Hollanda, Norveç, Fransa, Belçika, Kafkas devletleri, Yugoslav ülkeleri) Sonunda Japonya, Pearl Harbor'da Amerikatopu'nun Hawaii'sini bombaladı ve ABD'yi savaşa katılmaya zorladı. Japonya savaş ilan ettiğinde, Amerikantopu'da savaş ilan etti. Sonunda, Amerikatopu iki Japon şehri Hiroşima ve Nagazaki'ye iki atom bombası attı ve Japon İmparatorluğutopu teslim oldu. Savaş 14 Ekim 1945'te sona erdi ve 14 milyonu Holokost'tan 50 milyondan fazla kişi öldü.

Nazitopu'nun nazi haçı, bir başkasının Facebook yasağını önlemek için sıklıkla "m" harfiyle değiştirilir (bazen "f" harfinden oluşan dört "f" harfi).

Also on FANDOM

Random Wiki