FANDOM

Macaristantopu Orta Avrupa'da bir ülketopudur. Bazen diğer ülketopları aç olduğunu düşünür çünkü ismi "Hungry"e benzer. Bu yüzden onunla alay edilmektedir.

Matematikte iyi olduğu bilinir. 1974'te Rubik Küpü'nü bulup ona Sihirli Küp ismini verdi ve bilgisayarı buldu.

Tarihi

Avrupa'da en eski ülketoplarından biridir. Macaristantopları 895'te Avrupa'ya yerleşti. Ama bu sefer bazı Avartopları Karpatlar'a yerleşmişti. Macaristantopu'nun tarihi savaşlarda doludur. Önce Moğollarla, sonra kebapla savaşmıştır. Macaristantopu, Avusturyatopu ile birlikte uzun bir süre Avrupa'yı kebaptan korumuştur. Ancak bazen başarısız oldu. Macaristantopu 1867 yılında Habsburgtopu ile anlaşma yaparak Avusturya-Macaristantopu olmuştur.

1. Dünya Savaşı'nda Avusturya-Macaristantopu, Alman İmparatorluğutopu ve Osmanlı İmparatorluğutopu'nun yanında savaştı. Ama kaybettiler ve sonuç olarak topraklarının üçte ikisi Trianon Antlaşnası'nda Çekoslovakyatopu, Avusturyatopu, Sırbistantopu ve Romanyatopu'na verildi.

2. Dünya Savaşı'ndan önce, Nazi Almanyasıtopu bazı alınmış toprakları Macaristantopu'na geri verdi çünkü onlar kısa bir süre arkadaş oldular ve Sovyetler Birliğitopu ile savaştılar ama kaybettliler ve Sovyetler Birliğitopu tarafından diğerleriyle birlikte işgal edildiler.

Macaristantopu 1956'da Sovyetler Birliğitopu'na karşı isyan çıkardı, bu şunun gibiydi:

Sovyetler Birliğitopu: Hayat Macaristantopu'nu ezince güzel!

Macaristantopu: KAYBOL KOMÜNİST! *Molotof fırlatır ve devlet güvenlik personellerini meşgul eder*.

Sovyetler Birliğitopu: Tamam o zaman, tankları Macaristan'a gönderiyorum.

Sovyetler Birliğitopu 1989'da geri çekilince Macaristantopu ABtopu'na katıldı.

Also on FANDOM

Random Wiki