FANDOM

为人民币服务!
苟利国家生死以,岂因祸福避趋之!
China!
 
— Donald Trump

Çin-icon Çintopu, ya da resmi olarak Çin Halk Cumhuriyetitopu, ya da kendi tabiri ile Zhongguoqiutopu, Asya'da bulunan çok kirli büyük ve önemli bir devlettir, ve özellikle Doğu Asya'nın kültürüne büyük bir etkisi olmuştur.

Çintopu, en uzun ırsiyet için Hindistan-icon Hindistantopu ile rakiptir. Çintopu hala kendine komünist demeyi tercih eder fakat aslında kapitalisttir, sadece komünist bir çekirdeği vardır. Günümüzde Çintopu G20 (Group of Twenty) üyesidir.

Binlerce yıl boyunca, Çintopu Dünya'nın en eski medeniyetlerinden biri olarak yükseldi ve siyasi sistemi Xia hanedanı ile başlayan tamamen kalıtsal hanedanlara ya da monarşilere bağlıydı. Birkaç kez dağıldı, yeniden birleşti ve büyüdü. 1912 senesinde Tayvan-icon Çin Cumhuriyetitopu son hanedan ile yer değiştirdi ve Çin anavatanının bir kısmını 1949 yılına kadar hakimiyeti altında tuttu, fakat sonra günümüzdeki Çintopu'na yenilip Tayvan adasına çekildi. Bu sefer Çin son bir kez yeniden birleşti ve bir daha dağılmadı.

Tarih

Antik Çintopu

Çok uzun bir zaman önce, Çintopu yerleşik hayata geçmemiş 1-icon 1topları ile doluydu. Sonra "Huangdi" isimli bir adam geldi ve Çintopu da medeniyete girdi. Hantopu Huangdi ve Yandi'nin kendilerinin ataları olduğunu iddia etti çünkü Çintopu'nun baba figürleri onlardı. Xiatopu, Shangtopu ve Zhoutopu iç savaşlar çıkana ve kaos ortamı olana kadar Çintopu'nu yönetti.

Emperyal Çintopu

Milattan önce Qintopu tüm diğer Çinli devlettoplarını yendi ve ilk kez Çintopu'nu birleştirdi. Sonradan Baiyuetopu ve Xiongutopu'ndan toprak yuttu ve sınırlarını onlardan güvende tutmak için Çin seddini ördü. Aynı zamanda Vietnam-icon Vietnamtopu'nu da yutmaya çalıştı fakat başarılı olamadı. Bundan sonra Çintopu dağıldı, birleşti, dağıldı, birleşti ve böyle devam etti, aynı zamanda birkaç iç savaş oldu. Fakat sonunda Yuantopu, Çintopu'nun tamamını fethetti, o kadar çok toprak yuttu ki onlarca devlete çöktü ve Mingtopu oluştu. 1644 yılında Mançutopları, Mingtopu'nu bir iç savaşta yendi ve Qingtopu oluştu.